Dzień dobry. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16:30. Przewodniczący Komisji powitał obecnych, w tym Burmistrza oraz Radnych. Potwierdzono obecność w systemie eSesja, a następnie przedstawiono porządek obrad.
Panu Burmistrzowi powierzono przedstawienie działań związanych z porządkowaniem przestrzeni publicznej w Markach. Burmistrz zauważył, że boom reklamowy w mieście uspokoił się, co stworzyło okazję do refleksji nad przestrzenią publiczną. Podkreślił, że konieczne jest uporządkowanie reklam i szyldów, które w wielu miejscach są nieestetyczne.
Na wniosek radnych klubu "Tak, zmieniamy Marki" rozpoczęto prace nad uchwałą krajobrazową. Burmistrz omówił etapy pracy, które obejmują m.in. określenie terenów do uporządkowania, monitorowanie istniejących nośników reklamowych oraz ich wielkości. Podkreślił, że celem uchwały jest stworzenie harmonijnej przestrzeni publicznej, w której reklamy będą miały określone, stonowane formy.
Radny zapytał o kontrolę nad reklamami umieszczanymi na terenach gminnych. Burmistrz odpowiedział, że istnieją umowy na stałe dotyczące reklam, a w przypadku nielegalnych reklam, gmina podejmuje działania mające na celu ich usunięcie. Zaznaczył, że Zakład Usług Komunalnych zajmuje się monitoringiem przestrzeni publicznej.
Radna Marlena Stosio zapytała o wytyczne dotyczące ogrodzeń. Burmistrz wyjaśnił, że uchwała będzie dotyczyć nowych inwestycji, a nie wymusza przebudowy istniejących ogrodzeń. Radny Jarosław Jaździk zasugerował potrzebę powołania straży miejskiej do egzekwowania nowych przepisów.
Radny Grzegorz Chwiłoc-Fiłoc zapytał o postęp w przygotowaniu planu ogólnego. Burmistrz poinformował, że firma odpowiedzialna za projekt została wyłoniona, a prace nad planem ogólnym są w toku. Radny Karol Banaś poruszył temat utwardzenia terenu wokół kamienic przy Alei Piłsudskiego, na co Burmistrz odpowiedział, że wniosek o dofinansowanie został złożony i oczekują na decyzję.
Radny Dariusz Czepurko zapytał o kontynuację remontu ulicy Stawowej. Burmistrz obiecał sprawdzić szczegóły dotyczące tego projektu. Na zakończenie, Burmistrz zapewnił, że prace związane z remontami dróg są monitorowane, a wykonawcy są zobowiązani do odpowiedniego zabezpieczenia instalacji podczas robót.
Posiedzenie zakończono, dziękując wszystkim za udział.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.