zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę deklaracja dostępności uproszczona wersja
Rada Miasta Marki

Rada Miasta Marki Transmisje z obrad Rady

IX posiedzenie Komisji Infrastruktury w dniu 13 listopada 2024 roku o godzinie 16.30

Czas publikacji: 141 dni 22 godziny temu
Długość nagrania: 00:54:26
Liczba odtworzeń: 330
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

IX Posiedzenie Komisji Infrastruktury - 13 listopada 2024

Dzień dobry. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16:30. Przewodniczący Komisji powitał obecnych, w tym Burmistrza oraz Radnych. Potwierdzono obecność w systemie eSesja, a następnie przedstawiono porządek obrad.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia
  2. Przedstawienie porządku obrad
  3. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian porządku obrad
  4. Przedstawienie działań Urzędu Miasta Marki w zakresie przygotowania projektu uchwały krajobrazowej
  5. Omówienie założeń do projektu zasad sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych
  6. Sprawy różne
  7. Zamknięcie posiedzenia

Punkt 4: Przedstawienie działań Urzędu Miasta Marki w zakresie przygotowania projektu uchwały krajobrazowej

Panu Burmistrzowi powierzono przedstawienie działań związanych z porządkowaniem przestrzeni publicznej w Markach. Burmistrz zauważył, że boom reklamowy w mieście uspokoił się, co stworzyło okazję do refleksji nad przestrzenią publiczną. Podkreślił, że konieczne jest uporządkowanie reklam i szyldów, które w wielu miejscach są nieestetyczne.

Na wniosek radnych klubu "Tak, zmieniamy Marki" rozpoczęto prace nad uchwałą krajobrazową. Burmistrz omówił etapy pracy, które obejmują m.in. określenie terenów do uporządkowania, monitorowanie istniejących nośników reklamowych oraz ich wielkości. Podkreślił, że celem uchwały jest stworzenie harmonijnej przestrzeni publicznej, w której reklamy będą miały określone, stonowane formy.

Pytania i odpowiedzi

Radny zapytał o kontrolę nad reklamami umieszczanymi na terenach gminnych. Burmistrz odpowiedział, że istnieją umowy na stałe dotyczące reklam, a w przypadku nielegalnych reklam, gmina podejmuje działania mające na celu ich usunięcie. Zaznaczył, że Zakład Usług Komunalnych zajmuje się monitoringiem przestrzeni publicznej.

Radna Marlena Stosio zapytała o wytyczne dotyczące ogrodzeń. Burmistrz wyjaśnił, że uchwała będzie dotyczyć nowych inwestycji, a nie wymusza przebudowy istniejących ogrodzeń. Radny Jarosław Jaździk zasugerował potrzebę powołania straży miejskiej do egzekwowania nowych przepisów.

Punkt 5: Sprawy różne

Radny Grzegorz Chwiłoc-Fiłoc zapytał o postęp w przygotowaniu planu ogólnego. Burmistrz poinformował, że firma odpowiedzialna za projekt została wyłoniona, a prace nad planem ogólnym są w toku. Radny Karol Banaś poruszył temat utwardzenia terenu wokół kamienic przy Alei Piłsudskiego, na co Burmistrz odpowiedział, że wniosek o dofinansowanie został złożony i oczekują na decyzję.

Radny Dariusz Czepurko zapytał o kontynuację remontu ulicy Stawowej. Burmistrz obiecał sprawdzić szczegóły dotyczące tego projektu. Na zakończenie, Burmistrz zapewnił, że prace związane z remontami dróg są monitorowane, a wykonawcy są zobowiązani do odpowiedniego zabezpieczenia instalacji podczas robót.

Zamknięcie posiedzenia

Posiedzenie zakończono, dziękując wszystkim za udział.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje